• Writer's pictureUredništvo Krijesa

2. mobilnost učitelja i učenika u okviru Erasmus+ projekta "Škola u kojoj cvjetaju snage"

Pišu: Laura Pavlek, Jakov Tomec i Slavko Biondić, 7.b

U okviru Erasmus+ projekta "The Curious and Flourishing Schools – Positive Education"

realizirana je i druga mobilnost učenika i učitelja iz Hrvatske i Srbije u Sloveniju.Mobilnost se održala od 3. do 8. ožujka 2024. u OŠ Šmarje - Sap i OŠ Livada.

Učenici i učitelji iz Zagreba i Novog Sada stigli su u Ljubljanu u nedjelju, 3. ožujka u poslijepodnevnim satima.

Profesorice Andrea Ljubej i Dubravka Vuleša sudjelovale su kao pratnja u mobilnosti u Sloveniji. Na mobilnosti je sudjelovalo troje učenika 7. b razreda naše škole, Jakov Tomec, Laura Pavlek i Slavko Biondić. Domaćini iz slovenskih škola priredili su nam bogat i sadržajan program koji se sastojao od brojnih radionica za djecu i učitelje, a održavale su se u njihovim školama. U sklopu programa obišli smo i brojne povijesno-kulturne znamenitosti Ljubljane, posjetili smo Postojnsku jamu te grad Piran na moru. Mobilnost je protekla prema planu i programu te smo se vratili prepuni dojmova.

Piše: Laura Pavlek, 7.b

Nedjelja, 3. ožujka

Dolazak u Sloveniju

U nedjelju smo iz Zagreba krenuli oko 15 sati . Autobusom smo krenuli ispred škole. U autobusu su već bili učenici i profesori iz Osnovne škole Frana Galovića. Vozili smo se oko 90 minuta. Vožnja je bila brza i zabavna. Sišli smo s autoputa i stigli u OŠ Šmarje - Sap gdje su nas čekali naši domaćini. Jedva sam dočekala ponovo vidjeti svoju domaćicu! Nakon dolaska smo svi otišli svojim kućama kako bismo se odmorili i pripremili za vrlo zahtjevan, ali zabavan tjedan.

Ponedjeljak 4. ožujka

U Kući Europe

U ponedjeljak ujutro smo u 8. 30 bili ispred Osnovne škole Šmarje - Sap. Nakon ulaska u školu u glavnom smo hodniku škole imali dobrodošlicu. Njihova me se dobrodošlica jako dojmila. Nakon toga smo svi otišli u učionicu gdje su se sve škole predstavljale. Nakon tih radionica smo se prošetali do jezera. Tamo smo, također, imali radionice. Radionice su mi se posebno svidjele jer smo se svi malo bolje upoznali. Kada smo se vratili u OŠ Šmarje - Sap ručali smo ,a nakon toga smo se autobusnom linijom 3G vozili do Ljubljane do Kuće Europe. Tamo smo imali predavanje, a nakon toga smo se vratili do OŠ Šmarje - Sap. Bila sam jako umorna kada smo se vratili.

Piše: Jakov Tomec, 7.b

Utorak, 5. ožujka

Započeli smo dan tako što smo se probudili u 7.30 i nakon finog doručka s domaćinima pješice krenuli prema OŠ Šmarje – Sap. Radionice su počele već u 8.30, a tema je bila pozitivna psihologija. Bilo je zanimljivo jer smo vježbali predstavljanje i upoznavanje s drugim osobama. Nakon prve radionice, slijedio je kratki odmor i užina gdje smo dobili sendviče te se malo svi zajedno opušteno družili.

Na drugoj radionici smo razgovarali o našim snagama i pozitivnim razmišljanjima. Mi, kao tim u sastavu Laura, Slavko i ja  prezentirali smo naše snage, a to su: sport, ustrajnost, pamet, znanje, znatiželja i kreativnost.

S radionicama smo završili u oko 13.00  te nakon toga imali pauzu za ručak. Zatim smo prema programu imali sportske igre, gdje se igrao nogomet i bilo je natjecanje u različitim štafetama. Nakon različitih cjelodnevnih aktivnosti svi smo zajedno išli kući pjevajući.

Predvečer smo, već imali dogovoreno s domaćinima od Laure i Slavka da idemo u Trampolin park po imenu ”Woop“. Tamo smo opet sreli „našu Erasmus ekipu“ te veselo skakali po trampolinima. Bilo je super! Vjerujem da smo na kraju dana svi zaspali u tren oka.

Piše: Slavko Biondić, 7.b

Srijeda, 6. ožujka

U OŠ Livada

Dan smo započeli buđenjem već u 6.30. Zatim smo se nakon kratkog doručka uputili prema školi, gdje nas je na autobusnoj stanici čekao autobus. Potom je slijedila vožnja od dvadesetak minuta do Ljubljane. U busu smo se zabavljali, pričali i uživali, iako je još bilo rano. Po dolasku u OŠ Livada učenici su nas dočekali u maloj dvorani gdje su nam podijelili poklone i  priredili dobrodošlicu kakvu još nikad nismo vidjeli. Ono što mi se posebno svidjelo je to da su u izvedbi uz učenike sudjelovali profesori i ravnatelj.

U OŠ Livada s prijateljima i prof. Vuleša

Slijedilo je kratko razgledanje velike dvorane gdje smo zaigrali košarku i odbojku. Igri je došao kraj kad su nas pozvali na doručak u svoju blagovaonicu. Makar smo vidjeli samo mali djelić škole, škola nam je izgledala fantastično. Poslije doručka imali smo dvije radionice. Jednu radionicu o fraktalnom crtanju gdje smo uz lagani jazz crtali poklone svojim majkama za dan žena.

Na drugoj radionici smo kroz zabavu učili o važnosti prijateljstva.

Nakon radionica pješice smo otišli do rijeke Ljubljanice gdje smo sjeli na brod kojim smo razgledali Ljubljanu uz rijeku. Na brodu su svi pozorno slušali vodiča i uživali u pogledu. Brod nas je ostavio u Ljubljani. Slijedio je obilazak Ljubljane do glavnog trga. Tamo smo imali sat vremena slobodno. Neki su učenici išli u dućane, neki u restorane, a neki u kafiće. Nakon ponovnog okupljanja završili smo svoj obilazak vidjevši fontane, parkove i biskupiju Ljubljane. Po završetku obilaska odšetali smo do stanice gdje smo sjeli na autobus koji nas je odveo doma. Kad sam došao kući proveo sam večer s domaćinima uz film.

Četvrtak, 7. ožujka

Predjamski dvorac

Dan smo započeli buđenjem u 7.20. Poslije doručka smo krenuli prema školi gdje smo sjeli na autobus za Postojnsku jamu. Vozili smo se 45 minuta. U vožnji smo slušali glazbu, pričali i zabavljali se, a vodič nam je ispričao ponešto o jami. Kad smo stigli do Postojnske jame kupili smo ulaznice i nestrpljivo čekali ulazak. Nakon što smo ušli prvo nas je čekala vožnja malim vlakićem do mjesta odakle je krenulo naše razgledavanje. Stalaktiti i stalagmiti bili su zadivljujući. Vidjeli smo čuvenu čovječju ribicu. Uživao sam u svakoj sekundi.

Poslije obilaska autobusom smo krenuli do Predjamskog dvorca. Tamo smo uslikali par fotografija i pojeli ručak.  Slijedila je vožnja do Pirana. Atmosfera u autobusu je rasla. Bilo je baš zabavno.

Piran, u društvu s prof. Ljubej

Kad smo stigli na obalu Pirana prvo smo imali kratku turu po gradu gdje smo vidjeli  glavni trg, crkvu, glavni gradski bunar i svjetionik, a potom smo imali slobodno vrijeme. Neki su se zabavljali po ulicama grada, neki su bili u restoranima i kafićima, a neki su se smjestili na rivu i uživali u pogledu na more. Po završetku slobodnog vremena svi smo se vratili u autobus. U autobusu smo se zabavljali sve do Ljubljane, a onda smo se razišli svi svojim kućama.

Petak, 8. ožujka

Petak je bio naš zadnji dan u Ljubljani pa smo nažalost morali pakirati svoje kofere za povratak kući. U ovih par dana bilo je bezbroj aktivnosti i druženja i sve je jako brzo prošlo pa nam je rastanak nekako bio tužan i težak.

Dok smo čekali autobus ispred škole Šmarje – Sap  bilo je premalo  vremena za naše zadnje razgovore, vesele poruke, pozdrave i zagrljaje. Nažalost, morali smo u 9.00  krenuti prema Zagrebu. Putovanje je prošlo bez problema, tako da smo već oko 11 sati sretno stigli u Zagreb, gdje su nas ispred OŠ Odra dočekali naši roditelji. Puni dojmova jedva smo dočekali ispričati svoje doživljaje jer smo se baš lijepo proveli i stekli nova prijateljstva. Meni je ovo bilo jedno nezaboravno iskustvo.